loading...
درد دل من

لایو بازدید : 5 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
به فقر احساس انسانیت دچار شدیم..

نسلی که دردش را...

کیبورد ها...

پیامک ها ...

و تلفن های پی در پی میفهمند...



مدل های عینک آفتابی براتون گذاشتم برید حالشو ببرید
البته این مدل های جدید 2013 عینک آفتابی را از سطح فروشگاه ها جمع اوری کردم

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن اصل

لایو بازدید : 8 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

از " تـــو " دلـگیـــر نیستَــــم . . .


اَز دلـَــم دلـگیـــرَم !


کــــه نَبــــودَنـتــــ را صَبــــورانــــه تحمـــــل میکـنَــــد . . .



× کم آوردم  خسته شدم  بغض عجیبی از صبح تو گلومه کاش جمعه ها یکم بمیرم




من :-) نوشت : گاهی حس سربازی بهم دست میده که تنهایی باید


از شاه مراقبت کنه چه مسئولیت سنگینی. . .


تنهایی سخته ، بد تر و سخت تر از اون اینکه حس کنی


هر لحظه ممکنه یه وزیر و یا . . . بیاد


و تورو از صفحه بیرون کنه و شاهت رو مات خودش کنه


کاش شاه من ماته کسی جز من نشه


کاش به یکی میتونستم اعتماد کنم و بگم کمکم کنه از شاهم مراقبت کنم


ترجیحا یار داشته باشه




این پست رو کپی نکنید راضی نیستم


مدل های خرید تی شرت محرم را براتون بذارم
تی شرت محرم طرح نستعلیق
تی شرت محرم درجه یک مشکی

تی شرت محرم


لایو بازدید : 2 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)


آه ای زندگی منم که هنوز
با همه پوچی از تو لبریزم
نه به فکرم که رشته پاره کنم
نه بر آنم که از تو بگریزم

همه ذرات جسم خاکی من
از تو، ای شعر گرم، در سوزند
آسمانهای صاف را مانند
که لبالب ز بادهء روزند

با هزاران جوانه می خواند
بوتهء نسترن سرود ترا
هر نسیمی که می وزد در باغ
می رساند به او درود ترا

من ترا در تو جستجو کردم
نه در آن خوابهای رویایی
در دو دست تو سخت کاویدم
پر شدم، پر شدم، ز زیبائی

پر شدم از ترانه های سیاه
پر شدم از ترانه های سپید
از هزاران شراره های نیاز
از هزاران جرقه های امید

حیف از آن روزها که من با خشم
به تو چون دشمنی نظر کردم

پوچ پنداشتم فریب ترا
ز تو ماندم، ترا هدر کردم

غافل از آن که تو بجائی و من
همچو آبی روان که در گذرم
گمشده در غبار شوم زوال
ره تاریک مرگ می سپرم

آه، ای زندگی من آینه ام
از تو چشمم پر از نگاه شود
ورنه گر مرگ من بنگرد در من
روی آئینه ام سیاه شود

عاشقم، عاشق ستارهء صبح
عاشق ابرهای سرگردان
عاشق روزهای بارانی
عاشق هر چه نام تست بر آن

می مکم با وجود تشنهء خویش
خون سوزان لحظه های ترا
آنچنان از تو کام می گیرم
تا بخشم آورم خدای ترا!


فروغ فرخزاد


لایو بازدید : 7 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
 
نباید این حنجره ها و قلم ها ساکت بماند، بد نیست و یا شاید واجب است که فرمایشات "حضرت آقا" را دوباره گوشزد کنیم . . .

نرمش قهرمانانه ای که سودجویانی چون نعیمه اشراقی و امثالهم فقط نرمشش را در بوق کرده اند و قهرمانانه اش را حذف کردند. . .

مدعیان اعتدال این سخنان را مانند صلح امام حسن(ع) لازم می دانند اما باید به همین جماعت ، متذکر شد که صلح امام حسن(ع)، عاشورای حسینی را به دنبال داشت . . .

شما مرد میدان کربلا هستید؟!

آقای خاتمی !!! جناب آقای ظریف و ..... !!!

مقتدر مظلوم - نرمش قهرمانانه ، برای باخت کشتی نگیرید

در روز واقعه مانند شمرابن ذی الجوشن – در زمان امام حسن(ع) با حضرت مجتبی بود و در عاشورا در مقابل سیدالشهدا(ع)- به طرفی خواهید رفت که منفعتتان در آن است . . .

ای جماعت پیرو ولایت . . .

نگذارید سخنان رهبری را 598 ای و از موضع ضعف تحلیل کنند."نرمش قهرمانانه" پس از پیروزی بزرگ ایران در مسئله حمله به سوریه و عقب نشینی آمریکا رخ داد. . .

حضرت آقا فرمودند:

که اگر در مسائل سیاسی شناخت ندارید وارد این میدان نشوید. . .

اگر ولایت فقیه نصفه ای از سیب را حلال و نصفه ی دیگر را حرام بداند ما نصفه ی حلال را خواهیم خورد و نصفه ی دیگر را دور خواهیم انداخت . . .

لایو بازدید : 4 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
فکرش را هم نمی‌کنید که یک کار ساده یا جمله بی‌اهمیت، چطور می‌تواند روی قضاوت همسرتان تاثیر بگذارد، اما اشتباه می‌کنید. درست است که مردها حسشان را بروز نمی‌دهند اما باور کنید که با همین کارهای ساده، نظر‌شان در مورد شما از این رو به آن رو می‌شود. مردها حساس‌تر از چیزی هستند که شما فکر می‌کنید و جملات و کارهای ساده گاهی اوقات در ذهنشان از شما یک هیولا می‌سازد؛ هیولایی که آنها را درک نمی‌کند، خودخواه است و نمی‌تواند آرامش را به‌خانه‌شان بیاورد. اگر نمی‌خواهید خوشبختی شما به دلیل نادیده گرفتن این ریزه‌کاری‌ها از دست برود، نگاهی دوباره به رفتارهایتان بیندازید و سعی کنید دنیا را از دریچه نگاه همسرتان ببینید.

این نوع انتقاد را متوقف کنید 

انتقاد از زن‌های دیگر و تلاش برای تخریب چهره‌ آنها، راهی است که خیلی از زن‌ها می‌خواهند با کمك آنها زندگی‌شان را نجات دهند. بسیار از زن‌ها فکر می‌کنند، تحقیر خانم‌های دیگر در مقابل همسرشان و برجسته نشان دادن عیب‌های آنها می‌تواند تصور همسرشان را نسبت به زن‌های دیگر تغییر دهد. اما این جملات منفی، دقیقا همان حرف‌هایی است که مردها از شنیدن‌شان بیزارند. نگاهی به رفتارهایتان بیندازید. اگر شما هم پیش از این چنین اشتباهاتی را مرتکب می‌شدید، از همین لحظه برای تغییر آن تلاش کنید. مردها اهمیت نمی‌دهند که شما چه نظری در مورد خانم‌های دیگر دارید. آنها دنیا را همانطور که خودشان می‌خواهند می‌بینند؛ پس با انتقال این قضاوت‌های اغراق شده، توجهشان را به موضوعی که از آن هراس دارید، جلب نکنید. قضاوت شما نمی‌تواند وفاداری همسرتان را کم و زیاد کند. پس اگر به موضوعی شک دارید، به‌جای ابراز تنفر از زن‌های دیگر، ریشه مشکل را پیدا کرده و ارتباط‌تان را اصلاح کنید.



زیر ذره​بین نبرید
زندگی مشترک شما در هر وضعیتی که قرار داشته باشد، حسادت می‌تواند اوضاعش را بدتر و خیلی زود همه چیز را نابود کند. مردها از اینکه به‌صورت مداوم تحت نظر باشند بیزارند. برای آنها گرفتن رمزعبور، چک کردن تلفن یا حساسیت نسبت به همکاران، می‌تواند نشانه نابود شدن یک زندگی باشد. چیزی که بیشتر از همه مردها را از ازدواج فراری می‌دهد، ترس از محدودیت و همین کنترل شدن‌هاست. به‌جای اینکه مثل بازپرس‌ها رفتار کنید و زندگی‌تان را وارد همان چالش‌هایی کنید که از آنها می‌ترسید، سعی کنید با ساختن یک خانه امن، پایه‌های زندگی مشترک‌تان را محکم‌تر کنید. 



  اغراق نکنید

مردها از اینکه به‌عنوان تنها پشت و پناه شناخته شوند بیزارند. بیشتر مردها به دنبال یک زن معمولی هستند؛ زنی که معمولی رفتار می‌کند و نیازهایی عادی هم دارد. آنها دوست ندارند هر روز پیامک‌های عجیب و غریب و زیاد از حد شاعرانه را دریافت کنند و از اینکه همسرشان بی‌وقفه از آنها محبت بخواهد هم خوش شان نمی‌آید. درواقع مردها به همان اندازه از زن‌های وابسته و بیش از حد عاطفی بدشان می‌آید که از زن‌های خیلی مستقل و سرد. پس اگر می‌خواهید زندگی خوبی داشته باشید، به‌جای اینکه مدام منتظر یک دسته گل رز و پیامک‌های خارق‌العاده باشید، سعی کنید موقعیت‌های جدی و موقعیت‌های عاشقانه را از هم جدا کنید و به همسرتان فرصت بدهید که در کنار عاشق شما بودن، برای زندگی عادی هم فرصت داشته باشد.



مثل دوقلوهای به هم چسبیده نباشید

بعضی زن‌ها فکر می‌کنند زندگی مشترک یعنی زندگی کردن مثل دوقلوهای به‌هم چسبیده. آنها انتظار دارند همسرشان از همان لحظه‌ای که از محل کارش خارج می‌شود، دربست در اختیار‌شان باشد و با این کار عشقش را به این زندگی ثابت کند. خود این زن‌ها هم زندگی‌شان را محدود به همسرشان می‌کنند و چون از همه فرصت‌ها و خواسته‌هایشان می‌گذرند، چنین انتظاری را از همسرشان هم دارند. اما واقعیت این است که کسی از آنها نخواسته از فرصت‌هایشان بگذرند. یک مرد معمولی، دوست دارد همسرش یک زندگی عادی و همچنین دوستانی داشته باشد كه گاهی با آنها وقت بگذراند. گاهی به تنهایی احتیاج داشته باشد و به فکر آینده و پیشرفتش هم باشد. یک مرد معمولی خودش هم به همین شیوه زندگی می‌کند و اگر کسی انتظاری جز این داشته باشد، خیلی زود با او به مشکل برمی‌خورد.



  بیماری خرید کردن

مرد‌ها با زن‌هایی که تمام زندگی‌شان به فکر خرید کردن هستند کنار نمی‌آیند. آنها از زن‌هایی که سخت خرید می‌کنند هم راضی نیستند. بیشتر مردها معتقدند تا زمانی که به چیزی احتیاج ندارند، دلیلی ندارد پایشان را به مراکز خرید بگذارند. این دسته از مردها هدفمند وارد مغازه‌ها می‌شوند و بیشتر تا وقتی ندانند که کالای مورد نظرشان را کجا پیدا می‌کنند، سراغ خریدنش هم نمی‌روند. زن‌هایی که دوست دارند تمام شهر را برای پیدا کردن یک روسری بگردند، باب میل این مردها نیستند. شما هم اگر می‌خواهید یک مرد را خوشبخت کنید، کمی شیوه خرید‌تان را تغییر دهید و انتظارهای آنها را درک کنید.



  مثل ضبط صوت

حرف زدن در زندگی مشترک اتفاق خوبی است. موضوعی است که اگر کمرنگ شود، می‌تواند بقای یک زندگی را هم به‌خطر بیندازد. اما با وجود این اصل، مردها از زن‌هایی که مدام حرف می‌زنند هم خوش‌شان نمی‌آید. گلایه خیلی از آنها این است که همسرم به من اجازه حرف زدن نمی‌دهد. آنها وقتی که همسرشان به جایشان اظهار نظر می‌کند و به سؤالاتی که از آنها پرسیده شده جواب می‌دهد، از همیشه عصبانی‌تر می‌شوند و اگر چنین اتفاقاتی پشت سر هم تکرار شود، یک مرد خیلی زود از همسرش ناامید می‌شود. پس حواستان را جمع کنید. اگر قرار است خاطره‌ای تعریف کنید که هیچ، اما اگر می‌خواهید در مورد موضوعی با او گفت‌وگو کنید، اجازه دهید که آزادانه نظرش را بگوید و هیچ وقت با حدس زدن جمله‌هایش و کامل کردن آنها رابطه‌تان را ویران نکنید.



عوض  کردن کانال تلویزیون 

حق دارید؛ از صدای گزارشگر ورزشی یا برنامه تفسیر خبر خسته شده‌اید. اما حق ندارید به دلیل خستگی‌تان، توجه او را نادیده بگیرید. بدون اینکه به او هشدار دهید یا نظرش را بپرسید، کانال تلویزیون را عوض نکنید. شاید برنامه‌ای که می‌بیند، برایش واقعا مهم باشد. درواقع انجام چنین کاری باعث می‌شود فکر کند علایقش را نادیده می‌گیرید پس قبل از آنکه خودتان را در معرض چنین اتهامی قرار دهید، نظر او را بپرسید و اگر دیدن یک برنامه برایش اهمیت دارد، از او بپرسید که چه زمانی می‌توانید شبکه مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. البته بد نیست برای تغییر ذائقه‌تان هم تلاش کنید و به خودتان این فرصت را بدهید که برنامه‌های مورد علاقه او را هم دوست داشته باشید و او را در زمان مشاهده آنها همراهی کنید.



  خط و  نشان نکشید 

مردها از زن‌هایی که برای رسیدن به خواسته‌هایشان از در تهدید وارد می‌شوند بیزارند، پس اگر می‌خواهید رابطه‌تان یک سویه نشود و زندگی‌تان مشترک بماند، خط و نشان نکشید و کارخودتان را انجام دهید. تجربه نشان داده تهدید‌های زنانه در بیشتر موارد عملی نمی‌شود. پس به‌جای اینکه همسرتان را در منگنه بگذارید و به شکل توهین آمیزی او را تهدید کنید، برایش اهمیت مسئله را توضیح دهید و تلاش کنید با گفت و گو به یک نظر مشترک برسید. اگر او به خواسته شما اهمیت نمی‌دهد، مشکل‌تان بزرگ‌تر از آن است که با تهدید حل شود.

زیبایی ظاهری در پایداری یک ازدواج چقدر نقش دارد؟

روانشناسان با تحقیق روی روابط زوج‌های جوان به این نتیجه رسیده‌اند مردانی كه چهره‌ای زیباتر از همسرشان دارند بیشتر احتمال دارد طی زندگی احساس نارضایتی كنند و نسبت‌ به زندگی زناشویی‌شان چندان احساس خوبی نداشته ‌باشند و حتی در مواردی احساس منفی هم داشته‌باشند. راستش وقتی ما هم با این عبارت مواجه شدیم، كمی تردید كردیم و گمان بردیم كه احتمالا نتیجه این تحقیق تنها ناشی از باورهای عامیانه است، اما با كمی جست‌وجو به این نتیجه رسیدیم كه موضوع علمی است تا حدی كه مقاله‌هایی با این مضمون در مجلات علمی معتبر به چاپ رسیده‌است. ما هم سراغ همین مقالات رفتیم و با استفاده از آنها این مطلب را برای شما تدوین كردیم.


در واقع در همه آنها دانشمندان متفق‌القول بودند كه در یك ازدواج موفق یا باید زن زیباتر باشد یا مرد و زن از نظر زیبایی در یك حد باشند اما بی‌گمان دلایل آنها خواندنی است.



   تاریخ شهادت می‌دهد

در زوج‌هایی كه خانم زیباتر است، معمولا هر دو طرف از زندگی​شان خرسند‌تر هستند. این نتیجه پژوهشی است كه در ژورنال روانشناسی خانواده انگلستان در امسال منتشر شده و در آن آمده‌ است كه طی تاریخ و فرایند تكاملی بشر نیز خانم‌ها هنگام انتخاب همسر كمتر به ظاهر او توجه می‌كردند و در عوض قدرت باروری همسرشان برایشان در اولویت بود اما مردها اینگونه نبودند آنها به‌دنبال همسری می‌گشتند كه بتوانند در او جوانی، سلامت و زیبایی را بیابند تا فرزندان​شان سالم‌تر و زیباتر شوند. البته یك‌بار دیگر در سال 1979 روانشناسی به نام دكتر هوك نیز ضمن تحقیقاتش متوجه شد در ازدواج‌هایی كه خانم زیباتر از مرد است احتمال شكست كمتر است البته این به این معنا نیست كه اگر مرد خوش‌تیپ و زیباتر از زن باشد حتما رابطه ناموفق خواهد بود اما در سال‌های اخیر بار دیگر دانشمندان این تحقیقات را تكرار كرده‌اند.



   زیبایی سلیقه‌ای هم استاندارد دارد

شاید در مرحله اول بگویید زیبا دیدن تنها یك امر سلیقه‌‌ای است و هر فردی بنا به سلیقه خودش یك نفر را زیبا می‌بیند یا زشت اما به هر صورت نمی‌توان منكر وجود برخی از استانداردهای رایج شد، استاندارهایی كه در همه دنیا به‌عنوان معیارهای زیبایی تعریف می‌شوند مثل چشمان درشت،‌ صورت معصوم و بچگانه، صورت متناسب كه همه اجزا در هماهنگی با هم باشند و... 



   ازدواج با زنان بسیار زیبا یعنی...

گروهی از دانشمندان در دانشگاه لیور‌پول 100عكس از زنان را بررسی كرده‌اند؛ بعضی از این زوج‌ها تنها چند ماه با هم زندگی كرده‌ بودند و بعضی دیگر چند سال. محققان ویژگی‌های ظاهری هركدام از این زن‌ها و مردها را به ترتیب فهرست كردند تا بتوانند بهتر آنها را با هم مقایسه كنند. نتیجه به دست آمده از تحقیقات در ژورنال علمی روانشناسی اجتماعی و شخصیتی منتشر شد كه در آن آمده‌است اگر مرد خیلی خوش‌تیپ باشد عاملی برای ناپایداری ازدواج نیست ولی اگر زن خیلی زیبا باشد تا حدی كه زیبایی او بیش از اندازه به چشم آید، احتمالا ازدواج با دوامی نخواهد داشت. زن‌های خیلی زیبا گاهی این جسارت را دارند كه به راحتی ازدواج‌ها را ترك كنند.

   ازدواج موفق یعنی همسان‌گزینی

گروهی از دانشمندان انگلیسی تحقیقات خود را روی انتخاب زوج توسط افراد مختلف متمركز كرده‌اند، سؤال اصلی آنها در این تحقیق این بوده‌است كه آیا افراد هنگام انتخاب زوج بیشتر به‌دنبال کسانی هستند كه شبیه خودشان باشند؟ آنها در ضمن تحقیق به جواب مثبت رسیدند و اعلام كردند افراد تمایل دارند با شخصی مانند خودشان ازدواج كنند و حتی با این نتیجه، ازدواج‌های آنجلینا جولی را توضیح می‌دهند، آنها می‌گویند به همین دلیل است كه ازدواج او با جانی لیمیلر و بیلی باب تورنتون بسیار كوتاه و كمتر 2 سال بوده ‌است ولی در عوض ازدواج او با براد پیت یعنی یكی از معروف‌ترین چهره‌های حال حاضر دنیا بیشتر از 6 سال است كه دوام پیدا كرده ‌است.

   واقعا زیبایی چقدر مهم است؟

این تحقیقات نشان می‌دهد كه انسان های با ظاهر بسیار زیبا به سمت هم جذب می‌شوند و وقتی با هم ازدواج می‌كنند، زندگی خانوادگی​شان  بسیار عالی خواهد شد اما از آنجا كه این تحقیقات بیشتر روی زوج‌های جوان انجام شده ‌است می‌تواند نشان‌دهنده این باشد كه زیبایی مطلق در مراحل اولیه رابطه اهمیت دارد. اما نقش زیبایی ظاهری در دوام بیشتر ازدواج و در سنین پیری تقریبا همچنان یك راز است. البته یك تحقیق جدید نشان می‌دهد ظاهر بعد از آن جذب شدن اولیه هم همچنان دارای اهمیت است اما به طریقی متفاوت.



   عمر ازدواج آنها کوتاه است


در تحقیق ذكر شده زوج‌هایی كه مرد ظاهر بهتری نسبت به زن داشت، هر دو طرف چندان حمایت‌كننده نبودند. یكی از محققان این تحقیق می‌گوید كه زن‌ها معمولا درجه حمایتی كه از طرف مرد دریافت می‌كنند را به‌خود او منعكس می​كنند. مردی كه ظاهر پایین‌تری نسبت به زن خود دارد، چیزی بیشتر از آنچه انتظارش را داشته در اختیار دارد به همین دلیل همه تلاشش را می‌كند تا آن رابطه را پابرجا نگه دارد. مردهایی كه ظاهر بهتری نسبت به همسران خود دارند، ممکن است تعهد کمتری داشته باشند و این ممكن است باعث كمتر بودن عمر ازدواج آنها شود.



تفاوت معیارهای خانم‌ها و آقایان

از آنجا كه خانم‌ها دنبال مردی برای زندگی هستند، ممكن است كسی را انتخاب كنند كه از نظر ظاهری پایین‌تر از آنها باشد و حتی تحقیقات جدید نشان می‌دهد كه ازدواج‌هایی كه در آن زن از نظر ظاهری بهتر از مرد است، بسیار پردوام‌تر و مثبت‌تر است. تصور محققان از دلیل آن، این است كه مردها اهمیت زیادی به زیبایی می‌دهند و به زیبایی زن بسیار سریع واكنش نشان می‌دهند در حالی كه خانم‌ها بیشتر می‌خواهند همسری داشته باشند كه به خوبی از آنها حمایت كند، قابل اطمینان باشد و توان تامین خانواده را داشته‌باشد. محققان قبول دارند كه مسئله زیبایی بسیار شخصی و نسبی است اما تحقیقات نشان می‌دهد كه استانداردهای عمومی برای زیبایی وجود دارد مثل چشمان درشت، داشتن صورت متقارن و بینی كوچك و...




   روند تحقیق چگونه بود؟

این تحقیق در دانشگاه تنسی ایالات‌متحده روی گروهی از زوج‌های همان كشور انجام شده ‌است.

انتخاب زوج‌ها بر چه اساس بوده ‌است؟

تیم تحقیقاتی روی 82 زوج كار كردند؛ زوج‌هایی كه طی 6 ماه قبل ازدواج كرده و حدود 3 سال قبل از ازدواج با هم آشنا شده‌ بودند. شركت‌كننده‌های تحقیق بین 20 تا 25 سال داشتند. محققان گفت‌وگوی هر زوج در مورد یك مشكل شخصی را به‌مدت 10 دقیقه فیلمبرداری كردند. فیلم‌ها بعدا از این جهت ارزیابی شد كه آیا زوج‌ها درمورد مشكلشان یكدیگر را حمایت می‌كردند و پشت هم را داشتند یا نه؟ این مشكلات مسائلی از قبیل تصمیم به داشتن تغذیه سالم‌تر،شروع یك كار جدید و ورزش بیشتر را شامل می‌شد.

رتبه‌بندی زوج‌ها

یك شوهر منفی احتمالا در چنین موقعیتی می گوید، این مشكل توست و خودت باید حلش كنی. اما یك شوهر مثبت خواهد گفت: من با توام، كاری از دستم برمیاد برات انجام بدم؟

یك گروه از محققان زیبایی‌های ظاهری هر زوج را بین یك تا 10 كدگذاری كردند كه عدد 10 بهترین و كامل‌ترین ظاهر را نشان می‌داد. تقریبا در یك‌سوم زوج‌ها، زیبایی زن‌ها بیشتر بوده، در یك‌سوم زیبایی مرد بیشتر بوده و سایر زوج‌ها ظاهری تقریبا هم ردیف داشتند.

نتیجه تحقیق 

به‌طور كلی، در مواردی كه زن ظاهر بهتری نسبت به مرد داشت، زن و مرد مثبت‌تر رفتار می‌كردند.نتیجه این تحقیق بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه باورهای عمومی نشان می‌دهد که مردها حساسیت زیادی به زیبایی خانم‌ها دارند و زن‌ها بیشتر به قد و درآمد مردها اهمیت می‌دهند.


لایو بازدید : 6 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

وزارت فرهنگ: وزير ارشاد


(وزیرفرهنگ؛وزارت ارشاد)


شش سكانس كوتاه و بلند


يازدهمين دولت با شعار «تدبير و اميد» در حالي كار خود را از سيزدهمين روز امرداد آغاز كرد كه چالش هاي سياسي و اقتصادي، تمام فضاي رسانه يي كشور را- مملو از اخبار و تحليل هاي ريز و درشت- در اختيار گرفت. سرنوشت يارانه ها، پرونده مسكن مهر، كسري بودجه، ترميم بودجه، دستگاه ديپلماسي، آينده وزارتخانه ها و اخباري از اين دست با حواشي تمام ناشدني كه هميشه عابران را براي دقايقي در پياده روهاي پرازدحام و روبه روي روزنامه فروشي، ميخكوب كند. براي مثل هميشه و طبق عادتي مكرر: فرهنگ و جراحت هاي ناشي از سوء مديريت! مغفول ماند و كسي سنگ فرهنگ و اهالي آن را به سينه نزد. دكتر سيد محمد حسيني و حلقه كرمان (انجم شعاع، مسعودپور، اسماعيلي، فداكار و حميدي) كم كم ساختمان روبه روي مجلس در ميدان بهارستان را به ياران جديدي مي سپارند تا امور فرهنگي، هنري و ارشادي را حال و هوايي تازه بخشند. تا اين زمان شمقدري جايش را به ايوبي، شاه آبادي اتاقش را به مرادخاني، فداكار صندلي خود را به كارانديش مروستي، موسوي سكان مديريتش را به اوحدي داده است و ... معاونت فرهنگي يكي از جذاب ترين حوزه ها در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به شمار مي رود تا جايي كه محسن پرويز هيچگاه آن معاونت را فراموش نكرد و هميشه يكي از منتقدان جدي جانشين خود بود و بهمن دري نيز با سر كار نيامدن راه را براي انتصاب اسماعيلي باز گذاشت وگرنه معلوم نبود چه اتفاقاتي در طبقه سوم آن وزارتخانه رسانه يي مي شد. معاونت مطبوعاتي هم سرنوشتي مشابه دارد.

    
    سكانس نخست: معاونت فرهنگي
    ساكن طبقه سوم وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي طبق قانوني نانوشته فرد دوم اين وزارتخانه به شمار مي رود: جايي كه سايه احزاب، ارگان ها و برخي صاحبان نفوذ و قدرت به خوبي مشهود است. اين معاونت مي تواند وزير را از بسياري دغدغه هاي ريز و درشت رها كند يا او را دچار حواشي گاه چالشي و دردسرساز كند. دو معاون قبلي گواهي بر اين مدعا هستند تا جايي كه رويارويي رسانه يي دو معاون سابق براي مدت ها ميهمان مطبوعات و رسانه ها بود.
    
    سكانس دوم: تئاتر سينما
    وجود چهره هاي مختلف با افكار و انديشه هاي متضاد اين فرصت را براي تعامل كامل در اين عرصه سلب كرده است. همان گونه كه تصور همسازي تمامي اهالي سينما و تئاتر امري محال به شمار مي رود قطع به يقين رضايت از مديران سينما و تئاتر هم چندان بالانخواهد بود. در اين رابطه سه اصل مي تواند راهگشا باشد. نخست اعمال نظر تمام انديشه ها و سلايق محال است. سياست هاي كلان نظام احتمالابرخي از سلايق و انديشه ها را برنمي تابد و نهايتا وزير ارشاد هم اجباري در همراه كردن تمامي نيروهاي تئاتر و سينما را با خود ندارد پس چندان دور از ذهن نيست حتي با ايجاد فضاي جديد و حاكم شدن انديشه يي متفاوت با آنچه تا قبل از سيزدهم مرداد 92بر مسند تصميم گيري قرار داشت هم همچنان شاهد برخي انتقادات و مخالفت ها باشيم اما آنچه در اين حوزه مهم و حياتي محسوب مي شود حضور در عرصه هاي بين المللي و ارتباط دوسويه با صاحبان انديشه و سبك در سطحي وسيع تر از منطقه و قاره است.
    
    سكانس سوم: شعر- ادبيات
    انتصاب يحيي طالبيان به عنوان قائم مقام وزير در امور شعر كه گويا با دستور مستقيم احمدي نژاد صورت گرفت و حضور قادر طراوت پور عقيق هرگز در خور شعر و ادبيات آن هم در وزارتخانه يي كه اساسا فرهنگي است نبود و نشان داد تنها يك عنوان است و اطاعت امر رييس قوه مجريه وگرنه اين وزارتخانه شعر فجر را در كارنامه خود كافي مي داند. حضور مسوولانه در اين حوزه يا فاصله گيري كامل مي تواند استراتژي معقولانه يي از سوي وزير باشد البته احساس مي شود همان گونه كه مدير غيرورزشي در ورزش نهادينه شده است پذيرش مديريتي كه لزوما شاعر نباشد اما درايت و مديريت داشته باشد در اين حوزه شايد كارگشاتر باشد هرچند دو منصوب قبلي هم شاعر نبودند اما چندان مدير هم نبودند!
    
    سكانس چهارم: كتاب نشر مميزي
    زنده ياد آذر يزدي در جايي گفته بود از همان روزي كه وزارت ارشاد مجوز چاپ كتابي از كتاب هايم را نداد ديگر ننوشتم.
    درست هم مي گفت قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب در جلد هشتم باقي ماند و جلدهاي نهم و دهم براي هميشه نافرجام يا بهتر بگوييم بدفرجام شد.
    مميزي از ديدگاه تخصصي كاري است در جايگاه خود لازم و فني و نه احساسي و سليقه يي. يعني اگر قرار باشد با مقوله كتاب و مميزي شعاري، احساسي و سليقه يي برخورد شود يعني در اداره كتاب وزارتخانه، تفكري حاكم است كه چندان به تغيير وزير، دولت و سياست هاي حاكم ارتباطي ندارد البته در خوشبينانه ترين حالت هم نخواهيم پذيرفت كه وزارتخانه جنتي براي هميشه چشم هايش را بر مميزي ببندد اين ادعايي شعاري است و هرگز عملي نخواهد شد.
    در اين بخش حمايت هاي هميشه ناموفق وزارتخانه از برخي كتاب ها و حركت هاي كوتاه مدت و بدون تداوم اصولي فقط و فقط عارضه يي بوده است كه بودجه نحيف اين وزارتخانه را هدف قرار داده است. بررسي 20ساله كتاب هايي كه تحت حمايت اين وزارتخانه چاپ و منتشر شده است نتايج دردآوري را برملاخواهد كرد: كتاب هايي كه گاه
    نويسندگان و مولفان آن نيز از آن رويگردانند!
    
    سكانش پنجم: نمايشگاه بين المللي كتاب تهران
    در بين هزاران هزار نمايشگاه كه در ماه ها و فصول مختلف سال برگزار مي شود نمايشگاه بين المللي كتاب گل سرسبد آنهاست.
    رضا اميرخاني در اعتراضي هوشمندانه عبارت زيبايي به كار مي برد با اين مضمون كه برپايي نمايشگاه بين المللي كتاب در مصلاي امام خميني(ره) گواه پسرفت فرهنگي است و از درجا زدن هم بدتر است.
    بحث نمايشگاه، كم و كيف برپايي آن و از همه مهم تر مكان برپايي نمايشگاه از مباحث قديمه يي است كه پرداختن به آن ديگر به قدري نخ نما شده است كه كسي به آن توجه نخواهد كرد.
    سه اصل مهم در اين قسمت قابل توجه است: برپايي نمايشگاه بين المللي امري است ضروري و غير قابل تغيير، جايگاه فعلي برپايي به هيچ وجه مناسب و درخور نيست و نهايتا اينكه ساخت جايگاهي جديد زمانبر، هزينه دار و تقريبا نزديك به غير ممكن است.
    
    سكانس ششم: فعاليت هاي قرآني رسانه هاي ديجيتال
    اين دو حوزه يكي جديد و ديگري جزيره يي است تا جايي كه گاه احساس مي شود مجموعه فعاليت هاي قرآني در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اما با سياست هايي خارج از آن وزارتخانه اداره مي شود البته رسانه هاي ديجيتال هم با مديريتي غيرمسوولانه و برنامه هايي كم اثر، احساسي و موج گونه نتوانسته است رسالت نخستين خود را با درصدهايي اندك جامه عمل پوشاند.
    از همين دست مي توان به انجمن هايي چون انجمن آثار و مفاخر فرهنگي، بنيادهايي همچون بنياد ادبيات داستاني و نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور هم پرداخت كه قطع به يقين مشاوران محترم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمان مقتضي كاستي ها را بررسي و به اطلاع جنتي خواهند رساند.

منبع:
 روزنامه اعتماد، شماره 2774 به تاريخ 20/6/92، صفحه 16 (صفحه آخر)

magiran.com/n2810732


لایو بازدید : 5 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)
در این سایت ابتدا باید موضوع(تاریخ) را انتخاب کرد،کتابها براساس حروف الفبا هستند

که با انتخاب هر حرف از الفبا کتابهای موجود را می توان مشاهده کرد.

http://www.shiasearch.com/modules.php?newlang=far&op=modload&name=Web_Links&file=index&req=viewmedia1&recordtype=0&swnavtab=0


لایو بازدید : 4 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)
سلام بچه ها خوبین چه خبر  بریم سراغ سوالات

از چه درسی بدتون میاد

از چه درسی خوشتون میاد

دوست داشتی اسمت چی بود به جای اسمی که الان داری

اسمی که الان داری رو دوست داری

دوست داشتی دختر بودی یا پسر

خیل خوب این هم از سوالات ترو خدا جواب بدین

 

 

 


تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 54
  • بازدید کلی : 1,302